معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان قم مطرح کرد:

تخصیص ۱۰ قطعه زمین آموزشی در سایت پردیسان

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: مطابق با مصوبه شورای مسکن استان قم ۱۰ قطعه زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدرسه در سایت ۵۶۰ هکتاری به اداره کل آموزش‌وپرورش تخصیص داده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، سید حسن اسحاق اظهار کرد: سایت ۵۶۰ هکتاری یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های نهضت ملی مسکن در سراسر کشور محسوب می‌شود که جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آن ساکن خواهند شد.
وی افزود: تأمین کاربری‌ها عمومی مطابق با سرانه‌های مصوب از جمله آموزشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هم‌زمان با ساخت واحدهای مسکونی باید ساخت مدارس در دستور کار قرار بگیرد تا ساکنین با بحران، مسائل و مشکلاتی ازاین‌دست مواجه نشوند.
اسحاق گفت: در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان ۳۰ قطعه زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدرسه جانمایی و لکه‌گذاری شده است.
وی توضیح داد: مطابق با فراز اول ماده ۱۰۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، زمین‌ها باید به قیمت تمام شده و منطقه‌ای در اختیار آموزش‌وپرورش و نوسازی مدارس قرار گیرد.
به گفته معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، مطابق مصوبه شورای تأمین مسکن استان، ۱۰ قطعه زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدرسه بدون اخذ وجه زمین در حال حاضر و در این مقطع زمانی در اختیار این دو دستگاه قرار گرفت تا ساخت مدرسه برای ساکنین، درگیر امور و فرایند مالی و اداری نشود.
اسحاق در پایان خاطرنشان کرد: در تمامی سایت‌های نهضت ملی مسکن، کاربری‌های عمومی و سرانه‌ها جانمایی شده و دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند نوسازی مدارس، دانشگاه علوم پزشکی، ورزش و جوانان، امور مساجد و غیره می‌توانند نسبت به دریافت زمین از اداره کل راه و شهرسازی اقدام نمایند تا هم‌زمان با بهره‌برداری از واحدهای مسکونی، ساخت‌وساز کاربری‌های عمومی نیز اتمام و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.


انتهای خبر /

 
http://javaneparsi.ir/50325
اخبار مرتبط

نظرات شما