در نشست ائمه جماعات مساجد استان مطرح شد؛

انتقاد آیت‌الله کعبی از سپردن مسئولیت به محکومان امنیتی

 نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از مسئولیت دادن و استفاده از افرادی که محکوم هستند، گفت: استفاده از کسانی که محکومیت امنیتی دارند مستلزم این است که این افراد توبه کنند و سپس وارد عرصه مسئولیت و خدمت به مردم شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   آیت‌الله عباس کعبی نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشست ائمه جماعات مساجد استان با تأکید بر حفظ وحدت و انسجام داخلی در کشور گفت: همه باید به وظایف خود در زمینه حفظ وحدت عمل کنند تا کشور از مشکلات اقتصادی و فرهنگی عبور کند.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شعار وفاق ملی دولت، شعار مناسبی است و همه طرفدار انسجام و وفاق و وحدت ملی هستند افزود: اما دولت باید وفاق ملی را تعریف کنید حد و مرزهای آن را اعلام کند و چالش‌های مرتبط با آن را بشناسد.

 آیت‌الله کعبی بر حفظ هویت دینی و انقلابی تأکید کرد و خاطرنشان کرد: باید به تنوع و تکثر فرهنگی و سیاسی احترام گذاشت؛ دولت و ملت یکپارچه و متحد در مقابل دشمنان بایستند و دولت و ملت در یک صف باید بایستند.

 وی وفاق ملی را نیاز امروز کشور دانست و افزود: سرمایه‌های اجتماعی کشور با وفاق ملی واقعی و حقیقی حفظ می‌شود و برای پیشرفت و عدالت و تقویت اقتدار ملی و افزایش مشارکت مردم به وفاق ملی نیاز داریم و کشمکش و مجادلات بی‌حاصل کشور را ضعیف می‌کند و انتظار مردم از وفاق ملی ارتقای عملکرد و کارایی ملی از سوی مسئولان است.

 آیت‌الله کعبی وفاق ملی را دارای الزاماتی عنوان کرد و گفت: توجه به اسناد بالادستی و قانون‌مداری از الزامات وفاق ملی است و دولت اگر می‌خواهد کسی را برای منصبی حساس قرار دهد باید استعلام‌های لازم را از نهادهای مربوط صورت دهد.

 وی تصریح کرد: وفاق ملی پیرامون احکام الهی، قانون اساسی ومنافع ملی است و وفاق ملی نباید بر اساس منافع گروهی و جناحی و بر خلاف منافع کشور و انقلاب و هویت اسلامی تعریف شود.

 

 انتقاد از سپردن مسئولیت به محکومان امنیتی

 نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از مسئولیت دادن و استفاده از افرادی که محکوم هستند و دچار جرم‌های مختلف شده‌اند گفت: استفاده از کسانی که محکومیت امنیتی دارند مستلزم این است که این افراد توبه کنند و سپس وارد عرصه مسئولیت و خدمت به مردم شوند.

 وی تأکید کرد: لازمه سپردن مسئولیت به افراد مختلف این است که استعلام‌های ضروری و لازم را از نهادهای امنیتی مربوط انجام دهند و سپس مسئولیت‌ها به افراد واگذار شود و نباید به افرادی که محکومیت دارند و کسانی که مجرم امنیتی هستند مسئولیت سپرده شود.

 دانشجویانی که بر اساس قانون اخراج شدند نباید دوباره به دانشگاه بازگردند

 آیت‌الله کعبی در خصوص بازگشت عده‌ای از دانشجویان اخراجی به دانشگاه گفت: دانشجویانی که اخراج شدند باید بر اساس قانون با آنان برخورد شود؛ اگر قانونی اخراج شدند بازگشت آنان قانون‌شکنی محسوب می‌شود، اما اگر اخراج آنان غیرقانونی بوده است می‌توان اجازه تحصیل در دانشگاه و بازگشت دوباره به آنان داد و باید با این دسته افراد بر اساس قانون برخورد شود.

 وی با بیان اینکه حجاب، هویت زن مسلمان ایرانی است تأکید کرد: انتظار از دولتمردان این است که حجاب را تقویت کنند و حجاب به‌عنوان حکم الله نباید توسط هیچ‌کس تضعیف شود.



انتهای خبر /

 
منبع:صداو سیما
http://javaneparsi.ir/50593
اخبار مرتبط

نظرات شما