آیت‌الله نوری همدانی:

تمام توجه کمیته امداد باید به فقرا باشد

آیت‌الله نوری همدانی گفت: تمام توجه شما به مردم خصوصاً فقرا باشد؛ بکوشید تا مشکلات آنها هرچه زودتر برطرف گردد تا بتوانند زندگی سالم، کریمانه و اسلامی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله نوری همدانی ظهر چهارشنبه در دیدار با سید مرتضی بختیاری و هیئت همراه ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم و شهادت حضرت سید الشهداء (ع) و یاران شهیدش، با اشاره به خدمات گسترده کمیته امداد امام خمینی (ره) در محرومیت‌زدایی و اشتغال آفرینی اظهار کرد: تمام توجه شما به مردم خصوصاً فقرا باشد؛ مردمی که همیشه زحمت با آنهاست. بکوشید تا مشکلات آنها هرچه زودتر برطرف گردد تا بتوانند زندگی سالم، کریمانه و اسلامی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات امیر المومنین علی (ع) در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه خطاب به مالک‌اشتر فرمودند: حضرت فرمودند: « وَ أَشْعِرْ قَلْبَکَ الرَّحْمَةَ لِلرَّعِیَّةِ وَ الْمَحَبَّةَ لَهُمْ وَ اللُّطْفَ بِهِمْ؛ فَإِنَّهُمْ صِنْفَانِ: إِمَّا أَخٌ لَکَ فِی الدِّینِ وَ إِمَّا نَظِیرٌ لَکَ فِی الْخَلْقِ ». حضرت از مالک می‌خواهد تا دلش را سرشار از محبت و لطف به مردم نماید چراکه مردمی که به آنها حکومت می‌کنی از دو صنف‌اند؛ یا برادران دینی تو هستند و یا در خلقت با تو یکی هستند.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: در بخش دیگری از این نامه آمده: « إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَه وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَه»؛ یعنی عمل و جایگاه شغلی تو وسیله امرارمعاش تو نیست بلکه امانتی است از جانب خداوند.این مرجع عالی‌قدر بر لزوم توجه به نهج‌البلاغه در کلام امام راحل (ره) فرمودند: بعد از قرآن کتابی به جامعیت نهج‌البلاغه در سازندگی جامعه نداریم. امیدوارم نامه ۵۳ نهج‌البلاغه که به‌راستی منشور جامع حکومت‌داری و مدیریت است در تمامی ادارات دولتی نصب شود تا سرمشقی برای مسئولین و کارمندان دولت قرار گیرد.

شایان‌ذکر است در ابتدای این دیدار بختیاری به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات صورت‌گرفته پرداخت.

انتهای خبر /


منبع:فارس
http://javaneparsi.ir/49617
اخبار مرتبط

نظرات شما