خطیب جمعه قم:

 حضور در صندوق‌های رأی لبیک به ندای رهبر است

 خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه حضور در صندوق‌های رأی لبیک به ندای رهبر انقلاب است، گفت: برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و حضور پر شور و حماسی ملت ایران در پای صندوق‌های رأی، بی‌تردید مهری بر دلبستگی و علاقه‌مندی مردم به انقلاب اسلامی، پیشرفت و تعالی کشور و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه اول نمازجمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳ که در مصلی قدس قم برگزار شد، اظهار داشت: تقوا باید در همه عرصه‌های زندگی حتی خلوت دل مؤمن وجود داشته باشد تا شهوات، شبهات، شک در حق و... در دل راه پیدا نکند.

 وی با اشاره به آیات ۹۵ و ۹۶ سوره توبه که درباره قسم‌خوردن منافقین است، بیان داشت: در آیه ۹۵ سوره توبه قسم منافقین برای این است که مسلمانان در مقابل تخلف منافقین در جبهه نرفتن واکنشی نشان ندهند؛ اما منافقین در آیه ۹۶ یک گام به جلو آمدند و علاوه بر عدم واکنش مسلمانان نسبت به تخلف آنها، برای این قسم خوردند که مسلمانان به‌صورت آشکار از آن‌ها حمایت و اعلام رضایت کنند تا از انزوای سیاسی و اجتماعی خارج شوند.

 خطیب جمعه قم با اشاره به هشدار خداوند در این آیه به مؤمنان مبنی عدم رضایت از مؤمنین در صورت اعلام رضایت آنها از منافقین، ابراز داشت: رضایت مؤمنین از شخص یا گروهی دلیل بر حقانیت آن‌ها از نظر اسلام نیست همچنین مؤمنین موظف هستند نسبت به رضایت یا غضبشان نسبت به اشخاص و گروه‌ها از هرگونه تأثیرپذیری از نظر شخصی و رسانه‌ها احتراز کنند و باید دقت کنند که رضایت آن‌ها برخاسته از رضا و خشنودی خداوند باشد و حق ندارند از فرد یا گروهی احساس رضایت کند وقتی خداوند از آن‌ها راضی نیست.

 وی با اشاره به اینکه رضایت یک امر قلبی است و قلوب در دست خداوند است بیان داشت: اگر کسی باخدا باشد و سرشار از ایمان باشد و رضایت الهی را بر خشنودی دیگران ترجیح بدهد خداوند محبت او را در دل‌های دیگران قرار می‌دهد.

 آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه ماجرای کربلا نشان از انتخاب رضایت مخلوق است، گفت: بعضی از مردم وقتی بین رضایت مخلوق و خالق قرار می‌گیرند رضایت مخلوق را انتخاب می‌کنند و ماجرای کربلا از این نوع است؛ امام سجاد (ع) وقتی در ایام اسارت در مسجد شام بودند و خطیب به ناسزاگویی به امام علی پرداخت، خطاب به او فرمود: وای بر تو ای خطیب! برای تأمین رضایت مخلوق، سخط و خشم خالق را بر خود خریده‌ای؟! پس جایگاه تو در آتش است.

 خطیب جمعه قم در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به انتخابات بیان داشت: ملت ایران بار دیگر حماسه‌ای رقم زدند و همه سلیقه‌ها زیر یک پرچم و در کنار همدیگر پای صندوق رأی آمدند تا سکان‌دار قوه مجریه را انتخاب کنند.

 وی با اشاره به اینکه حضور در صندوق‌های رأی لبیک به ندای رهبر انقلاب است، گفت: برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و حضور پر شور و حماسی ملت ایران در پای صندوق‌های رأی، بی‌تردید مهری بر دلبستگی و علاقه‌مندی مردم به انقلاب اسلامی، پیشرفت و تعالی کشور و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب است.

 امام‌جمعه قم با تبریک به رئیس‌جمهور منتخب خاطرنشان کرد: برای موفقیت ایشان در حل مشکلات مردم به‌ویژه تورم، گرانی، تقویت ارزش پول ملی، بهبود وضعیت معیشتی و افزایش سطح رضایت‌مندی مردم دعا می‌کنیم و از همه قوا، دستگاه‌ها و مردم می‌خواهیم که ایشان را برای رسیدن به وعده‌هایی که دادند یاری کنند.

 وی با اشاره به اینکه تاسوعا و عاشورا محصور به یک‌زمان و مکان خاص نیست؛ بلکه عاشورا آغازی بی‌پایان و طلوعی بدون غروب است، بیان داشت: عاشورا فرصت بی‌نظیری روشنگری، بصیرت‌افزایی، جهاد تبیین و شناخت دوست و دشمن فراهم آورده است، در تاسوعا و عاشورا آنچه از سوی اهل‌بیت (ع) اتفاق افتاد حماسه و افتخار بود؛ اما آنچه از سوی حاکمان و مردم اتفاق افتاد فاجعه بود.

 تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به سه گروه شخصیتی حاضردرصحنه کربلا گفت: اولین شخصیت امام حسین (ع) و اصحابشان هستند که راه خود را انتخاب کردند و تا آخر ایستاد و هزینه این مقاومت باشکوه را پرداختند و به شهادت رسیدند.

 وی با اشاره به دومین گروه شخصیتی حاضردرصحنه کربلا ادامه داد: دومین شخصیت یزید است که همه را تسلیم و زیر سلطه خود می‌خواست و مخالفت را تحمل نمی‌کرد، دائم‌الخمر و زورگو است و سر حرف خود می‌ایستاد تا جایی که بی‌آبرویی و عذاب الهی را به جان خود خرید تا به چیزی که می‌خواست برسد؛ اما به خواسته‌های خود نرسید.

 خطیب جمعه قم با اشاره به سومین گروه شخصیتی حاضردرصحنه کربلا افزود: سومین شخصیت عمر سعد است که بر اساس نقل تاریخ تا روز هشتم محرم در تردید بود، زیرا دنیا و آخرت، خدا و مردم، رضایت امام حسین (ع) و یزید، عمارت ری و احترام اهل‌بیت (ع) همه را با هم می‌خواست که با این تفکر و روش به هیچ‌کدام از چیزهایی که می‌خواست نرسید.

 وی با اشاره به سخن شهید مطهری درباره مسائل فلسطین بیان داشت: شهید مطهری گفتند؛ واللَّهِ و باللَّهِ ما در برابر این قضیه مسئولیم، به خدا قسم مسئولیت داریم، به خدا قسم ما غافل هستیم، واللَّهِ قضیه‌ای که دل پیغمبر اکرم را امروز خون کرده است، داستانی که دل حسین بن علی را خون کرده، این قضیه است؛ اگر می‌خواهیم به خودمان، به عزاداری حسین بن علی ارزش دهیم، باید فکر کنیم که اگر حسین بن علی امروز بود و می‌گفت اگر برای من عزاداری کنید، چه شعاری بدهید؟

 خطیب جمعه قم با اشاره به مضمون سخن شهید مطهری افزود: شعار امروز تو باید فلسطین باشد، شمرِ امروز موشه دایان است، شمرِ هزار و سیصد سال پیش مُرد، شمرِ امروز را بشناس. امروز باید درودیوار این شهر با شعار فلسطین تکان می‌خورد؛ شمر و یزید امروز نتانیاهو است و عمر سعد امروز هم سران کشورهای به‌ظاهر مسلمان هستند که به این رژیم کودک کش کمک کرده و به دنبال رابطه با آن هستند.




انتهای خبر /


http://javaneparsi.ir/49623
اخبار مرتبط

نظرات شما