امام جمعه شهرستان کهک:

جداشدن بحرین نشانه خیانت رژیم پهلوی بود

امام جمعه شهرستان کهک گفت: جداشدن سرزمین بحرین از کشور، فهرستی از مناطق واگذار شده در زمان پهلوی را بیان و این مساله را از بزرگترین نشانه های بی کفایتی و خیانت رژیم پهلوی دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  حجت الاسلام و المسلمین محسن صبوری فیروزآبادی در خطبه های نماز جمعه کهک و در ادامه مباحث مرتبط با فضائل اخلاقی به تبیین اهمیت و آثار نصح و خیرخواهی از منظر روایات معصومین (ع) پرداخت.
وی در این باره ادامه داد: در مجامع روایی شیعه، احادیث فراوانی با عنوان وجوب نصح و مناصحه نسبت به مومنین وارد شده است که معنای آن واجب بودن خیرخواهی و خیراندیشی نسبت به خواهران و برادران مومن است. امام صادق (ع) می فرمایند:«یَجِبُ لِلمؤمنِ علَى المؤمنِ النَّصیحَةُ لَهُ فی المَشهَدِ و المَغیبِ»؛ بر مؤمن واجب است که در حضور و غیاب مؤمن خیرخواه او باشد.
وی افزود: در روایات معصومین (ع) خیرخواهی برای مومنین از افضل اعمال شمرده شده است؛ پیامبر اکرم (ص) می فرماید: «قالَ اللّهُ عَزَّ وَجَلَّ اَحَبُّ ما تَعَبَّدَ لِی بِهِ عَبْدِی النُّصْحُ لِی»؛ خداوند عزّ وجل فرمود: محبوب ترین چیزی که بنده من به آن مرا عبادت می کند، خیرخواهی برای من [و در راه رضایت من] است.
آن حضرت در روایت دیگری می فرمایند: «اِنَّ اَعْظَمَ النّاسِ مَنْزِلَةً عِنْدَ اللّهِ یَوْمَ الْقِیامَةِ اَمْشاهُمْ فِی اَرْضِهِ بِالنَّصِیحَةِ لِخَلْقِهِ»؛ به راستی بلندمرتبه ترین مردم در پیشگاه خداوند در قیامت کسی است که از همه بیش تر تلاش در خیرخواهی مردم کرده است.
امام جمعه شهرستان کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه مساله فضاسازی و احیای شعائر مذهبی و ملی را از مهمترین مسائل فرهنگی منطقه شمرد و از تشکیل شورای فرهنگ عمومی شهرستان با این موضوع خبر داد.
وی در ادامه از عموم مردم خواست که هم در فضاسازی محله ها و سردر خانه ها مشارکت و هم بر فعالیت شوراها و دهیاری ها در این زمینه نظارت داشته باشند.
خطیب جمعه کهک در بخش دیگری از خطبه ها ضمن گرامی داشت روز خبرنگار، از تلاش مجاهدانه خبرنگاران منطقه در مسیر پوشش متعهدانه اخبار شهرستان تقدیر به عمل آورد.
حجت الاسلام و المسلمین صبوری فیروزآبادی در ادامه، ضمن اشاره به سالروز جداشدن سرزمین بحرین از کشور، فهرستی از مناطق واگذار شده در زمان پهلوی را بیان و این مساله را از بزرگترین نشانه های بی کفایتی و خیانت رژیم پهلوی دانست.
امام جمعه شهرستان کهک در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز شهادت حضرت رقیه (س) به ذکر مصائب اهل بیت (ع) پرداخت.


انتهای خبر /110


http://javaneparsi.ir/50015
اخبار مرتبط

نظرات شما