امام‌جمعه قم:

مجلس با سرعت تکلیف کابینه را مشخص کند

امام‌جمعه قم گفت: رئیس‌جمهور با ترکیب فعلی پیشنهادی سعی کرده که دولت وفاق را تشکیل دهد و انتظار می‌رود مجلس با سرعت تکلیف کابینه را مشخص کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های امروز نمازجمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت تقوی در زندگی انسان‌ها، اظهار داشت: ریشه تقوا در قلب است و بعد این که تقوا در قلب انسان‌ها رسوخ کرد در اعمال آن‌ها مشاهده می‌شود.
وی در ادامه به ‌روز مساجد و همچنین سالروز بازگشت آزادگان به میهن اشاره کرد و گفت: آزادگان پیام‌آور صبر و استقامت در برابر تجاوز به میهن بودند و انتظار می‌رود امروز هم در رسیدن نظام به اهدافش راهنمای دیگران باشند.
سعیدی افزود: پیامبر اسلام(ص) رسالت و دینش را از طریق مساجد گسترش داد و در عصر حاضر نیز امام خمینی(ره) قیامش را از مدارس و مساجد آغاز کرد و به پیروزی رساند.
وی تأکید کرد: در انقلاب اسلامی ایران مساجد جایگاه والایی دارند چرا که این انقلاب، یک انقلاب‌فرهنگی بر پایه مشارکت و حضور مردم است.
امام‌جمعه قم به در پیش بودن اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: بدون شک و تردیدی اربعین بزرگ‌ترین اجتماع بشری است که در بستر یک واقعه تاریخی شکل‌گرفته و تا ابد جاودانه خواهد ماند.
وی بیان داشت: مردم از ملت‌ها و گویش‌های مختلف فارغ از هر رنگ و نژادی گرد حسین می‌آیند تا بگویند این مکان و مسیر مقدس می‌تواند پیونددهنده همه ما باشد.
سعیدی کابینه دولت چهاردهم را موردتوجه قرار داد و افزود: رئیس‌جمهور با ترکیب فعلی پیشنهادی سعی کرده که دولت وفاق را تشکیل دهد و انتظاری که از مجلس می‌رود این است که با شاخص‌های پیشنهادی رهبر انقلاب تکلیف تشکیل دولت را در سریع زمان ممکن مشخص کند تا کارها پیش برود.
وی در ادامه به درخشش ورزشکاران کشورمان در المپیک اشاره کرد و بیان داشت: درخشش ورزشکاران کشورمان در المپیک را مدیون را دولت سیزدهم هستیم که حمایت‌های لازم را از ورزشکاران داشت.
سعیدی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نمازجمعه قم به حوادث غزه پرداخت و گفت: این جنایت‌های رژیم صهیونیستی به‌خوبی نشان می‌دهد که عمق رذالت و خونخواری رژیم صهیونیستی تا کجا ادامه دارد و جهان به‌خوبی این جنایت‌کاران را شناخت.

انتهای خبر /110


 
http://javaneparsi.ir/50121
اخبار مرتبط

نظرات شما