عضو خبرگان رهبری:

پیاده‌روی اربعین در حال تمدن‌سازی است

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مسئله عاشورا و اربعین بیانگر نقشه الهی برای پیشرفت دنیوی و اخروی از طریق صفات امام حسین است، گفت: زیارت اربعین علاوه بر دادخواست معنوی و تأثیر اخروی می‌تواند زیارتی باشد که تمدن تولید کند.

 آیت‌الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به آثار و برکات پیاده‌روی اربعین، اظهار داشت: زیارت اربعین رسانه عاشورا است؛ یعنی آنکه بازتاب عاشورا در زیارت اربعین بر پایه مخاطب قراردادن صفت انسان‌ها است.

 وی ادامه داد: زیارت اربعین علاوه بر دادخواست معنوی و تأثیر اخروی می‌تواند زیارتی باشد که تمدن تولید کند.

 این استاد حوزه با اشاره به اینکه به لطف خدا زیارت اربعین هر ساله باشکوه بیشتر برگزار می‌شود، گفت: قدرت امام حسین (ع) بالاتر این قدرت‌ها است و شاید هیچی قدرتی بالاتر از قدرت امام حسین برای جذب دل‌ها و تحول و پیشرفت و عدالت و تدین و تمدن وجود نداشته باشد.

 وی اضافه کرد: این وسیله‌ای است که خدا قرار داده برای اینکه جهان بشریت را به سمت نجات هدایت کند.

 آیت‌الله کعبی خاطرنشان کرد: علی‌رغم گرمای ۵۰ درجه ما می‌بینیم که زائران حسینی با کوله‌پشتی و تحمل سختی راه و تحمل گرما و بدون داشتن امکانات آسایشی آن‌چنانی از هر نقطه تلاش می‌کنند خود را به امام حسین برسانند و این چیزی جز اراده الهی برای دریافت دین از امام حسین نیست.

 وی تأکید کرد: مسئله عاشورا و اربعین بیانگر نقشه الهی برای پیشرفت دنیوی و اخروی از طریق صفات امام حسین است.

 عضو خبرگان رهبری ادامه داد: همان‌طور که امام راحل می‌فرماید مسئله عاشورا و قضیه امام حسین یک قضیه سیاسی و اجتماعی است.

 وی افزود: امروز شاهد هستیم که در موسم زیارت اربعین، عتبه حسینی همایش بین‌المللی با حضور ۶۴ کشور را به نام از مبارزه سرزمین کربلا تا طوفان الاقصی را برگزار می‌کند.

 آیت‌الله کعبی با اشاره به مسئله فلسطین و قدس، گفت: امروز طرف‌داران آزادی قدس از جای‌جای جهان در مسیر اربعین حاضر هستند و موکبی هم با نام به‌سوی اقصی راه‌اندازی کرده‌اند که شعار امسال زیارت اربعین آنها از کربلا تا قدس است.

 وی ادامه داد: همان‌گونه که امام راحل فرموده بودند راه قدس از کربلا می‌گذرد، امروز بازتاب این مطلب را روشن‌تر می‌بینیم و افق‌های روشنی می‌بینیم. برای همه این ظلم‌ها و ستم‌های صهیونیست‌ها آزادی قدس با الهام از نهضت امام حسین (ع) و این زیارت اربعین نزدیک است و طوفان القصی تبدیل به طوفان آزادگان خواهد شد.


انتهای خبر /160

 
http://javaneparsi.ir/50131
اخبار مرتبط

نظرات شما