در سفر یک روزه؛

استاندار قم بر حل مشکلات روستاهای شهرستان جعفرآباد تاکید کرد

استاندار قم با سفر به روستاهای شهرستان جعفرآباد بر ضرورت حل مشکلات روستاییان این استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سید محمد آقامیری یکشنبه ضمن بازدید از روستاهای "الگان" ، "ونان"و "کهندان"با مردم این روستاها به گفت و گو نشست و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

افت فشار برق ، تکمیل طرح هادی روستایی ، ساخت یک سالن ورزشی، تکمیل روشنایی معابر و آسفالت و تسطیح راه های روستایی از مهمترین دغدغه مردم این سه روستا بود که استاندار قم به همراه دیگر مسئولان استان راه های برطرف کردن آنها را مورد بررسی قرار دادند.

آقامیری در این خصوص اظهار داشت: مقرر شده با هماهنگی توانیر مشکلات روشنایی معابر و جاده‌های روستایی طی یک هفته آینده برطرف شده و تا ماه آینده روشنایی معابر روستایی در این شهرستان به سیستم ال ای دی تغییر می‌یابد.

وی در خصوص جاده بالا دست روستای کهندان نیز گفت: برای اجرای این طرح ۲ هزار میلیارد ریال هزینه نیاز است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم نیز در خصوص نبود سالن ورزشی در روستای کهندان و علاقه مندان جوانان این روستا برای فعالیت ورزشی گفت: با توجه به امکانات موجود در جهت حل مشکلات جوانان این روستا اقدام خواهیم کرد.

روستاهای الگان ، ونان و کهندان از توابع شهرستان جعفرآباد است و یک‌هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به‌ شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس قم از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده‌ است.که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیر رسمی آن ۴۰ هزار نفر می‌باشد.

انتهای خبر /


منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/49662
اخبار مرتبط

نظرات شما