مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم:

۵۹ درصد قمی‌ها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم، گفت: در استان قم ۸۵۰ هزار نفر معادل ۵۹ درصد شهروندان قم تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که ضریب نفوذ خوبی در بین استان‌های کشور دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سید علی موسوی مدنی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های بیمارستان امام رضا تأمین اجتماعی استان قم برگزار شد اظهار داشت:  در استان قم ۸۵۰ هزار نفر معادل ۵۹ درصد شهروندان قم تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که ضریب نفوذ خوبی در بین استان‌های کشور دارد و از این میان حدود ۳۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم بیان داشت: ۱۴ هزار نفر کارگر ساختمانی و ۱۱ هزار رانندگان قمی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند در تأمین اجتماعی استان قم پرداخت مقرری بیمه بیکاری در یک سال گذشته ۵۰۰ نفر کاهش پیدا کرده و به عدد ۸۲۹ نفر رسیده است کاهش تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان قم به دو علت این مسئله رخ‌داده است یا کارگاه فعال است یا نیرو کاری که  بیکار شده وارد بازار کار شده است.

وی تصریح کرد: در پرداخت تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت نیز پرداخت‌های خوبی داشتیم، عمده هزینه پرداخت بلندمدت حقوق مستمری‌بگیران است در استان قم در یک ماه ۷۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و در حال حاضر با مستمری‌بگیران تسویه کامل انجام شده است.

موسوی مدنی اضافه کرد: در تعهدات  کوتاه‌مدت غرامت ایام بیماری، بارداری، مقرری بیمه بیکاری و... از جمله در پرداختی‌ها است که بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان تعهدات کوتاه‌مدت و ۱۸۰ میلیارد تومان تعهدات درمانی پرداخت شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم عنوان داشت: شناسایی کارگران فاقد بیمه از دیگر برنامه‌های تأمین اجتماعی است از جمله شناسایی کارگران ساختمانی فاقد بیمه است در این طرح در سه ماه اول سال موفق بودیم که با نصف سال گذشته برابری می‌کند همچنین  ۵۰۰ کارگاه جدید شناسایی شده است که دارای کارگر فاقد بیمه بود.

وی خاطرنشان کرد: کارگران می‌توانند از طریق نرم‌افزار تأمین اجتماعی کارگاه‌هایی که کارگران را بیمه نمی‌کنند را معرفی کنند بدون ذکر مشخصات فردی که اطلاع داده بازرسین ورود می‌کنند.

موسوی مدنی اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم تصمیم گرفت پوشش بیمه‌ای را گسترش دهد از جمله بانوان خانه‌دار و دانشجویان که شغلی نداشتند می‌خواهند بیمه شوند تا از مزایای بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند در این طرح ۲۵ هزار نفر بیمه شدند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم گفت: از جمله افراد در این طرح کارفرمایان هستند طبق آمار ۴۳ هزار پروانه صنفی فعال در استان قم صادر شده است؛ اما در آمار تأمین اجتماعی استان قم تعداد کارفرمایان ۳ تا ۴ هزار نفر است؛ یعنی کارفرما نیروی خود را بیمه کرده؛ اما خودش بیمه نیست و در این طرح با مراجعه به شعب و یا نرم‌افزار تأمین اجتماعی از طرح بیمه کارفرمایان استفاده کنند.

وی افزود: ۱۱۶ هزار و ۷۷۴ نفر بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی تخت پوشش تأمین اجتماعی در استان قم هستند، همچنین مطالبات اجرایی تأمین اجتماعی استان قم از کارفرمایان بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان است.

موسوی مدنی ادامه داد با بازرسی‌های هوشمند تعداد هزار و ۸۰۰ مورد کارگاه کشفی ثبت شده و در نتیجه ۵۰۰۰ و ۲۱۵ کارگر که فاقد بیمه بودند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند، همچنین طی بازرسی‌های منظم ادواری از ۱۵ هزار و ۸۹۲ کارگاه فعال استان نیز تعداد ۴۰۰۰ و ۸۷۰ کارگر که فاقد بیمه بودند شناسایی و با ثبت‌نام تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند‌ در مجموع ۸۹۷۱ کارگر در بازرسی‌های این اداره کل شناسایی و تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند. 

وی تصریح کرد: در یک سال اخیر ۱۸۷ میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان کمک‌هزینه ازدواج کمک‌هزینه سفر بیمار غرامت دستمزد ایام بیماری کمک‌هزینه بارداری کمک‌هزینه کفن‌ودفن کمک‌هزینه آرتروز و پروتز و مقرری بیکاری پرداخت شده است.

انتهای خبر /۱۷۰


http://javaneparsi.ir/49592
اخبار مرتبط

نظرات شما