رئیس پلیس‌راه استان قم خبر داد:

شناسایی ۵۲ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های قم

رئیس پلیس‌راه استان قم با اشاره به شناسایی ۵۲ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های مواصلاتی استان قم، گفت: از این تعداد ۳۸ نقطه به‌صورت موقت با نصب تابلو و هشدار به رانندگان آشکارسازی شده است‌ که نیاز است این ایمن‌سازی به‌صورت دائم باشد.

سرهنگ مختار پناهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  با اشاره به اینکه شناسایی نقاط حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی استان قم به‌منظور حفظ جان و مال مردم یکی از برنامه‌های پلیس‌راه استان قم است، اظهار داشت: در یک سال گذشته ۵۲ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان قم شناسایی شده است از این ۵۲ نقطه ۳۸ نقطه موقتاً آشکارسازی و رفع نقص شده است.

رئیس پلیس‌راه استان قم ادامه داد: هم اکنون ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های مواصلاتی استان قم وجود دارد که باید برای ایمن‌سازی و رفع نقص آنها اقدام صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بیشترین نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان قم محور دستجرد، محور نیزار، پیچ امامزاده جعفر در جاده قم به اراک، محور لنگرود به سمت کهک و جاده قدیم قم کاشان است.

پناهی خاطرنشان کرد: ۳۸ نقطه‌ای ۵۲ نقطه شناسایی شده موقتاً آشکارسازی و رفع نقض شده است و نیاز است این رفع نقص به‌صورت دائمی باشد و اصلاحاتی که نیاز است حتماً اعمال شود و متولی رفع نقص نیز اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

رئیس پلیس‌راه استان قم در پاسخ به این سؤال که معیار آدرس خیز اعلام‌کردن یک نقطه در راه‌های مواصلاتی چیست؟ گفت: معیار حادثه‌خیز بودن یک نقطه بر اساس داده‌ها و میزان تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در آن نقطه است که توسط پلیس‌راه احصا می‌شود.

وی بیان داشت: سال ۹۵ حدود ۶۶ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های مواصلاتی استان قم شناسایی شد که این ۶۶ نقطه تقریباً برطرف و ایمن‌سازی شد است.

پناهی اضافه کرد: ۳۸ نقطه که موقتاً ایمن‌سازی شده است بیشتر به شکل نصب تابلو آشکارسازی شده و به رانندگان هشدار داده شده است و هنوز به‌صورت اساسی و اصولی ایمن‌سازی نشده است، ایمن‌سازی اصولی یعنی اگر محلی به زیر گذری روگذر و یا پل نیاز دارد احداث شود.

رئیس پلیس‌راه استان قم تأکید کرد: به طور مثال محور نیزار و محور قدیم قم کاشان که از نقاط حادثه‌خیز است باید تعریض شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است یا برای سه‌راهی دستجرد باید یک زیرگذر ساخته شود.

وی گفت: هنگام شناسایی نقاط حادثه‌خیز و اعلام آن به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده استان پیشنهادها در خصوص نوع ایمن‌سازی نیز به این اداره کل توسط پلیس‌راه اعلام می‌شود  این پیشنهاد مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس‌راه استان قم افزود: در اتوبان قم به تهران وانت‌بارها بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند اگر محور قدیم قم به سمت تهران تعریض شود و دو بانده شود وانت‌بارها را از اتوبان قم به تهران به سمت محور قدیم قم تهران هدایت می‌کنیم تا شاهد تصادفات کمتری باشیم.

انتهای خبر /


http://javaneparsi.ir/49616
اخبار مرتبط

نظرات شما