رئیس پلیس‌راه استان قم خبر داد:

افزایش حجم تردد در جاده‌های قم

رئیس پلیس‌راه استان قم با بیان اینکه باتوجه‌به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی جاده‌های قم شاهد افزایش حجم تردد است، گفت: از رانندگان درخواست می‌کنیم که قوانین جاده‌ای را رعایت کنند از روز گذشته مبالغ جریمه‌ها افزایش پیدا کرده و در صورت تخلف مبالغ جدید اعمال می‌شود. 

سرهنگ مختار پناهی ضمن تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا و یاران باوفایش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  اظهار داشت: باتوجه‌به اینکه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بسیاری از شهروندان قمی برای برگزاری مراسم به شهرها و استان‌های خود سفر می‌کنند و از طرفی باتوجه‌به تعطیلی این دو روز بسیاری از شهروندان از شهرهای دیگر به قم سفر می‌کنند شاهد افزایش حجم  ترافیک در محورهای قم هستیم. 

رئیس پلیس‌راه استان قم ادامه داد: از جمله محورهایی استان که شاهد حجم ترافیک است آزادراه تهران به سمت قم، آزادراه قم به سمت کاشان و آزادراه قم به سمت اراک است، همچنین در محورهای فرعی برخی از شهروندان قمی که در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به روستاهای خود سفر می‌کنند شاهد افزایش حجم تردد است.

وی تصریح کرد: از همشهریان و هم‌وطنان گرامی درخواست داریم باتوجه‌به افزایش حجم ترافیک در محورهای استان قم حتماً رعایت سرعت مطمئنه را داشته باشند و قوانین راهنمایی‌ورانندگی در جاده‌ها را رعایت کنند و از عجله و شتاب، سرعت و سبقت بی‌مورد پرهیز کنند.

پناهی با اشاره به اینکه در این محدودیت خاصی در جاده‌های استان قم اعمال نمی‌شود، خاطرنشان کرد: از روز گذشته مبلغ جریمه‌ها افزایش پیدا کرده است و در صورت تخلف در جاده‌ها نرخ جدید جرائم اعمال می‌شود، لذا از هم‌وطنان درخواست می‌کنیم که قوانین جاده‌ای را رعایت کنند تا این ایام را بدون هیچ حادثه‌ای سپری کنیم.

رئیس پلیس‌راه استان قم با اشاره به اینکه با افزایش دمای هوا  که کم‌حوصلگی بر رانندگان غلبه کرده است شاهد افزایش تصادفات در جاده‌های قم بودیم، عنوان داشت: در سه ماه گذشته شاهد کاهش حجم تصادفات بودیم؛ اما از ابتدای تابستان و اول تیرماه سال جاری شاهد افزایش تصادفات در محورهای مواصلاتی استان قم بودیم در تیرماه سال جاری ۲۷۲ فقره تصادف رخ داد که ۱۷ نفر از هم‌وطنانمان در این تصادفات فوت شدند و تعداد ۱۸۴ نفر از هم‌وطنان مصدوم شدند.

پناهی اضافه کرد: علت اصلی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های قم خطای انسانی و عدم توجه کافی به جلو و قوانین راهنمایی رانندگی طرح جاده‌ها بود همچنین محور سلفچگان شاهد بیشترین تصادفات منجر به فوت بود.

انتهای خبر /170


http://javaneparsi.ir/49658
اخبار مرتبط

نظرات شما